Ποιοί είναι οι φθηνότεροι τρόποι θέρμανσης

0

Έχουν γραφτεί κι έχουν λεχθεί πολλά για τους διάφορους τρόπους θέρμανσης που διατίθενται στην αγορά και το ποιοί είναι φθηνότεροι. Και είναι τόσοι πολλοί αυτοί οι τρόποι πλέον που είναι λογικό ο τελικός καταναλωτής να είναι δύσκολο να καταλήξει με βεβαιότητα στο ποιος πραγματικά τον συμφέρει. Γιατί εκτός από το κόστος υπάρχουν και μία σειρά από άλλα κριτήρια που πρέπει να έχει κατα νου, όπως την ποιότητα της θέρμανσης που το κάθε μέσο προσφέρει αλλά και το ποιό είναι αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις δικές του ανάγκες.

Το Εργαστήριο Ατμοκινητήρων και Λεβητών της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ λοιπόν έρχεται να βοηθήσει στο να γίνουν τα πράγματα πιο ξεκάθαρα όσον αφορά το οικονομικό σκέλος δημοσιεύοντας και φέτος την έκθεσή του όπου και καταγράφεται το κόστος κάθε διαφορετικής πηγής θέρμανσης. Τα μέσα θέρμανσης που εξετάζονται είναι:

– Αντλία θερμότητας 

– Λέβητας βιομάζας (πελέτες ξύλου) 

– Λέβητας φυσικού αερίου συμπύκνωσης 

– Λέβητας φυσικού αερίου (ο συνηθισμένος) 

– Τζάκι κλειστού θαλάμου (ενεργειακό) 

– Τζάκι ανοιχτού θαλάμου 

– Σύστημα με ηλεκτρικές αντιστάσεις (πχ. ηλεκτρική θερμάστρα) 

– Λέβητας Πετρελαίου (ο συνηθισμένος) 

 Ας δούμε λοιπόν τ’ αποτελέσματα της έκθεσης όπως φαίνονται στο παρακάτω διάγραμμα:

 Σύγκριση κόστους θέρμανσης από διάφορες τεχνολογίες Νοέμβριος 2016

 

Σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα λοιπόν, οι Αντλίες θερμότητας και οι λέβητες φυσικού αερίου και πέλλετ φαίνεται να είναι τα πιο φθηνα μέσα θέρμανσης ενώ τα διάφορα συστήματα με ηλεκτρικές αντιστάσεις (π.χ. ηλεκτρικά καλοριφέρ, κονβέκτορες, πάνελ κλ.π.) όπως και το ‘κλασικό’ τζάκι, τ’ ακριβότερα. Επίσης το κόστος για θέρμανση με τον κλασικό λέβητα καλοριφέρ πέφτει σημαντικά, όπως φαίνεται και στο διάγραμμα, για τις οικογένειες που δικαιούνται επιδότηση. Παράλληλα, είναι ξεκάθαρο στο διάγραμμα ότι ένα μεγάλο κομμάτι της οικονομικής επιβάρυνσης για το κάθε νοικοκυριό αφορά τους φόρους που ειδικά στη θέρμανση με πετρέλαιο αλλά και σε αυτή με τα συστήματα με ηλεκτρικές αντιστάσεις είναι ιδιαίτερα υψηλοί. 

Μπορείτε να δείτε όλα τα στοιχεία από την έκθεση του Εργαστηρίου Ατμοκινητήρων και Λεβητών της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, εδώ. 

 

 

Κοινοποίηση