3 πρακτικά tips για ν’ αντιμετωπίσουμε την αϋπνία

0

Χωρίς αμφιβολία η αϋπνία είναι μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζει στη καθημερινότητά του ο σύγχρονος άνθρωπος. Ίσως γιατί το άγχος και η αβεβαιότητα επιμένουν να μας κυνηγούν ακόμη και τις ώρες που έχουμε απόλυτη ανάγκη να παραδοθούμε στα χέρια του Μορφέα και ν’ απολαύσουμε λίγη ξεκούραση. 

Ας δούμε λοιπόν 3 πρακτικά, εύκολα εφαρμόσιμα στην καθημερινότητά μας, tips που μπορούν να μας βοηθήσουν να κοιμόμαστε καλύτερα:

1. Εάν δεν μπορούμε να κοιμηθούμε ας μη βασανίζουμε περισσότερο τον εαυτό μας

Τι σημαίνει αυτό; Πως εάν δεν μπορούμε να κοιμηθούμε, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να στριφογυρίζουμε για ώρες στο κρεβάτι πιέζοντας τον εαυτό μας να κοιμηθεί. Μάλλον θα χειροτερεύσουμε τα πράγματα. Είναι προτιμότερο λοιπόν να σηκωθούμε και ν’ ασχοληθούμε με κάτι που μας αρέσει και μας ηρεμεί. Με το να διαβάσουμε ένα βιβλίο λόγου χάρη. Αυτή η διαδικασία πιθανόν να μας προσφέρει την απαραίτητη χαλάρωση που χρειαζόμαστε ώστε όταν μετά από λίγο επιστρέψουμε στο κρεβάτι να καταφέρουμε να κοιμηθούμε.

2. Αφήνουμε έξω από το δωμάτιο το κινητό μας

Το μπλε φως που εκπέμπει η οθόνη του κινητού τηλεφώνου θεωρείται ότι μπορεί να δημιουργήσει διαταραχές στον ύπνο. Γι’ αυτό και είναι προτιμότερο ένα μισάωρο προτού πέσουμε για ύπνο να μην ασχοληθούμε καθόλου με το κινητό μας όπως επίσης και να το κρατήσουμε έξω από την κρεβατοκάμαρα τις ώρες που θέλουμε να κοιμηθούμε. Γιατί εάν ξυπνήσουμε κάποια στιγμή το βράδυ είναι περίπου βέβαιο ότι η πρώτη μας -μηχανική- κίνηση θα είναι να ρίξουμε μία ματιά στο κινητό που θα βρίσκεται δίπλα μας, πάνω στο κομοδίνο.

3. Περιορίζουμε τους καφέδες

Ναι, το έχουμε ακούσει αρκετές φορές, το έχουμε εφαρμόσει όμως; Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να περιορίσουμε δραστικά τον αριθμό των καφέδων που πίνουμε σε καθημερινή βάση κι ας προσπαθήσουμε ο τελευταίος καφές της ημέρας να είναι αρκετές ώρες πριν πέσουμε για ύπνο. Ιδανικά, τουλάχιστον έξι ώρες προτού πέσουμε στο κρεβάτι.

Και το σπουδαιότερο:  εάν οι αϋπνίες επιμένουν δεν πρέπει να διστάσουμε να επισκεφτούμε άμεσα έναν ειδικό. Η λύση του προβλήματος μπορεί να είναι πολύ ευκολότερη απ’ ότι φανταζόμαστε με τη βοήθειά του.

Κοινοποίηση