Το σκόρδο & οι ευεργετικές του ιδιότητες

0
 
Εάν κάτι αδικεί το σκόρδο είναι η πολύ δυσάρεστη για τους περισσότερους μυρωδιά του. Γιατί κατά τ' άλλα είναι τόσες και τέτοιες οι ευεργετικές για την υγεία μας ιδιότητές του που καθιστούν την παρουσία του απαραίτητη στη διατροφή μας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η χρήση του ήταν ευρέως διαδεδομένη από τα αρχαία ακόμη χρόνια.
 
 

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:

 

 
Τ ο  σ κ ό ρ δ ο  ω ς  φ υ τ ό / κ α λ λ ι έ ρ γ ε ι α  –  σ υ γ κ ο μ ι δ ή : 
 
-Η φύτευσή του γίνεται  Οκτώβριο – Νοέμβριο στι θερμές περιοχές και Φεβρουάριο – Μάρτιο στις ψυχρές – ορεινές. 
-Η συγκομιδή του γίνεται το καλοκαίρι – τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο.
-Tα σκόρδα αφήνονται να μαραθούν και στη συνέχεια στέλνονται στην αγορά όπου και τα βρίσκουμε  με τη γνωστή μορφή της ''αρμαθιάς''.
 
 
Ε υ ε ρ γ ε τ ι κ έ ς  ι δ ι ό τ η τ ε ς  τ ο υ  σ κ ό ρ δ ο υ  γ ι α  τ η ν  υ γ ε ί α  μ α ς :
 
Το σκόρδο περιέχει υψηλή ποσότητα βιταμίνης Β6 και C, μαγγανίου και σεληνίου.
 
-Φαίνεται πως βοηθά τόσο στην καταπολέμηση της χοληστερίνης όσο και στη μείωση των τριγλυκεριδίων.
 
-Ενισχύει την ανοσοποιητική λειτουργία του οργανισμού.
 
-Βοηθάει στον έλεγχο της υψηλής πίεσης.
 
– Βοηθάει στην αντιμετώπιση του διαβήτη.
 
-Θεωρείται ότι έχει δυνατή αντιμικροβιακή δράση.
 
Σε κάθε περίπτωση βέβαια, είναι απαραίτητη η συννενόηση με τον θεράποντα γιατρό τόσο για το εάν και σε ποια ποσότητα πρέπει να λαμβάνεται όσο και για πιθανές αντενδείξεις στη χρήση του – ανάλογα με την κάθε συγκεκριμένη περίπτωση (π.χ. χρειάζεται προσοχή στην κατανάλωσή του από ανθρώπους που παίρνουν αντιπηκτικά φάρμακα καθώς θεωρείται ότι έχει αντιθρομβωτική δράση).
 
 
Κ α τ α ν ά λ ω σ η  τ ο υ  σ κ ό ρ δ ο υ :
 
Το σκόρδο  είναι προτιμότερο να καταναλώνεται ωμό και μάλιστα κομμένο σε σκελίδες ή μικρότερα κομμάτια ή πολτοποιημένο καθώς η διαδικασία αυτή βοηθά στην απελευθέρωση των ευεργετικών του ιδιοτήτων. Το σκόρδο μαγειρεμένο θεωρείται ότι έχει λιγότερο ισχυρή δράση – ιδαίτερα μάλιστα όταν μαγειρεύεται ολόκληρο. 
Η ιδανική ημερήσια ποσότητα για τους ενήλικες είναι μία με δύο σκελίδες. Γενικώς καλό είναι ν' αποφεύγονται οι υπερβολές στην κατανάλωσή του.
 
 
Ά λ λ α  t i p s  γ ι α  τ ο  σ κ ό ρ δ ο :
 
– Δεν αποθηκεύεται στο ψυγείο αλλά σε δροσερούς κι ευάερους αποθηκευτικούς χώρους.
 
– Η υπερβολική κατανάλωση σκόρδου πιθανόν να προκαλέσει γαστρεντερικές διαταραχές.
 
– Οι θειούχες ενώσεις που περιέχει και προκαλούν αυτή τη δυσάρεστη μυρωδιά είναι παράλληλα οι υπεύθυνες και για τις ευεργετικές του ιδιότητες.
 
– Για την αντιμετώπιση της γνωστής δυσάρεστης μυρωδιάς θεωρείται πως βοηθάει σημαντικά το να  φάμε κάποιο γλυκό αμέσως μετά την …κατανάλωση του σκόρδου.  
 
 
 
………………………………………………………………………………
* Photo by Carlos Porto / Freedigitalphotos.net
 
 
Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ