Αϋπνίες: πως να τις αντιμετωπίσουμε

0

Οι  α ϋ π ν ί ε ς  είναι ένα πρόβλημα που έχει κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία του τα τελευταία χρόνια και το οποίο οι περισσότεροι συνήθως αποδίδουμε στην οικονομική κρίση, τα πιεσμένα ωράρια, τις ατέλειωτες εκκρεμότητες που μας βασανίζουν καθημερινά και γενικότερα στον σύγχρονο-απαιτητικό τρόπο ζωής και το υπέρμετρο άγχος που αυτός προκαλεί. Σίγουρα δεν έχουμε άδικο. Όλοι οι παραπάνω παράγοντες και πολλοί άλλοι, επιδρούν στο να βιώνουμε σε κάποιες φάσεις της ζωής μας τη συγκεκριμένη κατάσταση. Από την άλλη ωστόσο, καλό είναι να μην προσπαθούμε μόνοι μας να ερμηνεύσουμε ένα πρόβλημα και τις αιτίες του αλλά -ιδιαίτερα όταν αυτό επιμένει- ν' απευθυνόμαστε στον κατάλληλο ειδικό γιατρό, ο οποίος έχει την γνώση και την εμπειρία να διακρίνει τις αιτίες που το δημιούργησαν και να το αντιμετωπίσει με τον ενδεδειγμένο τρόπο.

Μιλώντας τώρα γενικότερα για το ζήτημα της αϋπνίας θα πρέπει καταρχήν να σημειώσουμε ότι αυτή μπορεί να έχει πολλές και διαφορετικές μορφές, όπως -ενδεικτικά-, το να κοιμόμαστε με μεγάλη δυσκολία ή να ξυπνάμε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας ή ακόμη και να μην έχουμε έναν καλό ποιοτικά ύπνο.

Συγκεντρώσαμε λοιπόν κάποια βασικά tips που μπορούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπισή της:

– Κ α φ έ ς : καλό είναι να τον αποφεύγουμε τουλάχιστον κάποιες ώρες προτού πέσουμε για ύπνο. Η καφεΐνη, ως γνωστόν λειτουργεί διεγερτικά και φυσικά η επίδρασή της ποικίλει ανάλογα με τον οργανισμό. Έτσι, υπάρχουν άνθρωποι που πίνουν έναν καφέ το απόγευμα (7-8 ώρες πριν κοιμηθούν)  και το βράδυ στριφογυρίζουν στο κρεβάτι. Σε γενικές γραμμές, ας έχουμε κατά νου ότι η επίδραση της καφείνης διαρκεί περίπου 8 ώρες.

– Α λ κ ο ο λ ο ύ χ α  π ο τ ά : το αλκοόλ μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στην ποιότητα του ύπνου μας.  Βοηθάει ίσως αρχικά να κοιμηθούμε αλλά μπορεί να προκαλέσει διαταραχές κατά τη διάρκεια του ύπνου.

– Σ ο κ ο λ ά τ α : εάν καταναλώσουμε μία γερή ποσότητα σοκολάτας πριν κοιμηθούμε πιθανόν να έχουμε θέμα – η σοκολάτα περιέχει καφεΐνη …

– Ζ ε σ τ ό  μ π ά ν ι ο : ένα ζεστό μπάνιο προτού κοιμηθούμε αποτελεί ένα πρώτης τάξεως χαλαρωτικό που μπορεί να βοηθήσει καθοριστικά στο να απολαύσουμε έναν καλύτερο ύπνο.

– ' Β α ρ ι ά '  γ ε ύ μ α τ α : είναι από τους κύριους εχθρούς του καλού ύπνου. Φυσικά, δεν πέφτουμε στο κρεβάτι νηστικοί , αλλά προσέχουμε τι τρώμε, πότε τρώμε (καλό είναι, τουλάχιστον ένα δίωρο προτού πέσουμε για ύπνο) και βέβαια την ποσότητα. Τροφές όπως κοτόπουλο, ψάρι, γαλοπούλα, γιαούρτι ή ένα ποτήρι γάλα, θεωρούνται προτιμότερες.

– ' Ε ν δ ι ά μ ε σ ο ι '  ύ π ν ο ι : εάν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα με αϋπνίες καλό είναι να τους αποφεύγουμε. Γενικότερα θεωρείται καλό το τελευταίο 8ωρο πριν το βραδινό ύπνο να μην περιλαμβάνει κάποιον 'ενδιάμεσο' ύπνο στο μενού…

– Τέλος, προσπαθούμε (στο μέτρο του εφικτού) να  ' κ α θ α ρ ί σ ο υ μ ε '  τ ο  μ υ α λ ό  α π ό  τ ι ς  σ κ έ ψ ε ι ς  κ α ι  τ α  ά γ χ η  τ η ς  η μ έ ρ α ς  – της προηγούμενης και της επόμενης…  Ας αφιερώσουμε το διάστημα του βραδινού ύπνου μόνο στον εαυτό μας – το δικαιούμαστε στο κάτω κάτω.

 

 

Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ