6 πρακτικές ιδέες για περισσότερη κίνηση & άσκηση μέσα στο σπίτι

0
Ακούμε και διαβάζουμε ότι η καθιστική ζωή είναι υπεύθυνη για μία σειρά από προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος άνθρωπος ανεξαρτήτως ηλικίας – καθώς επιβαρύνει και τους νέους αλλά και τους μεγαλύτερους. Από την άλλη όμως είναι δύσκολο και θέλει πολύ προσπάθεια κι αυτοπειθαρχία το να εντάξουμε την κίνηση, τις δραστηριότητες και την άσκηση στην καθημερινότητά μας. Συνήθως τ' όλο πράγμα λειτουργεί περίπου όπως η δίαιτα. Το ξεκινάμε για λίγες ημέρες και μετά το εγκαταλείπουμε μεταθέτοντας την επανέναρξη για την ερχόμενη …Δευτέρα!
 

Ας δούμε λοιπόν μία σειρά από έξυπνες, πρακτικές και κυρίως ρεαλιστικά πραγματοποιήσιμες ιδέες ώστε να εντάξουμε περισσότερη κίνηση και δραστηριότητα στη ζωή μας όταν βρισκόμαστε στο σπίτι.

1. Επιλέγουμε τις σκάλες κι όχι το ανσασέρ.

Γυρίζοντας από τις εξωτερικές δουλειές δεν επιλέγουμε τον …εύκολο δρόμο, δηλαδή το ανσασέρ! Ανεβαίνουμε στο σπίτι από τις σκάλες κάτι που αποτελεί μία πρώτης τάξεως καθημερινή άσκηση.
 
2. Κλείνουμε TV και Υπολογιστή.
 
ΟΚ, η τηλεόραση και ο υπολογιστής είναι κομμάτια της καθημερινότητάς μας – ιδιαίτερα το δεύτερο που μας ακολουθεί πλέον παντού: στο γραφείο, στη βόλτα και την εκδρομή (με τη μορφή του tablet). Όμως είναι άρρηκτα συνυφασμένα με την καθιστική ζωή. Ο δραστικός περιορισμός του χρόνου λειτουργίας τους στο σπίτι έχει ως αποτέλεσμα λοιπόν, περισσότερη δραστηριότητα και κίνηση.
 
3. Παιχνίδι με τα παιδιά.
 
Το παιχνίδι  εκτός του ότι είναι απαραίτητο συστατικό της σχέσης μας με τα παιδιά μας είναι και μία θαυμάσια ευκαιρία για περισσότερη κίνηση. Γιατί ως γνωστόν στατικότητα και παιδί είναι έννοιες ασύμβατες! Έτσι φροντίζουμε να εντάξουμε το παιχνίδι με τα παιδιά, έστω και για λίγη ώρα, στην καθημερινή μας ζωή. Μας ''δένει'' ακόμη περισσότερο με το παιδιά μας ενώ μας βοηθάει παράλληλα να ''ξεσκουριάσουμε'' από τη συνεχή καθιστική ζωή.
 
4. Δουλειές του σπιτιού.
 
Οι δουλειές του σπιτιού που συνήθως με τόση σπουδή προσπαθούμε ν' αποφύγουμε, είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για κίνηση μέσα στο χώρο μας. Έτσι, …σκούπισμα, σφουγγάρισμα, τακτοποίηση ντουλαπιών κι άλλες συναφείς …οικιακές δραστηριότητες βοηθούν ιδιαίτερα στο ν' αποφεύγουμε την επικίνδυνη καθιστική ζωή στον καναπέ του σπιτιού. Ας το έχουμε λοιπόν αυτό κατά νου την επόμενη φορά που θα πρέπει να κάνουμε γενική καθαριότητα στο σπίτι!
 
5. Όργανα γυμναστικής.
 
Εδώ ξέρουμε τι θα πουν οι περισσότεροι – και δεν θα έχουν άδικο: ότι το όργανο γυμναστικής στο σπίτι το πιθανότερο είναι σε σύντομο χρονικό διάστημα να μετεξελιχθεί σε μία ακόμη …κρεμάστρα. Κι έτσι να είναι όμως η παρουσία τους στο σπίτι είναι πάντα μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για λίγη γυμναστική ιδιαίτερα όταν δεν έχουμε το χρόνο να μετακινηθούμε έξω από αυτό.
Εάν αποφασίσουμε δε, ν' αποκτήσουμε ένα -κι επειδή το κόστος τους δεν είναι αμελητέο-, θα πρέπει να σκεφτούμε καλά ποιο έχει τις περισσότερες πιθανότητες να το εντάξουμε πιο εύκολα στη καθημερινότητά μας. Ένα στατικό ποδήλατο; Κάποιος διάδρομος ίσως; Συνήθως δε, τα όργανα γυμναστικής που έχουν περισσότερες πιθανότητες να χρησιμοποιηθουν τελικά είναι αυτά που μπορούν να συνδυαστούν πιο εύκολα και με κάποια άλλη δραστηριότητα.
Κάνω διάδρομο π.χ. και παρακολουθώ παράλληλα την αγαπημένη μου εκπομπή στην τηλεόραση. 
 
6. Κήπος.
 
Όσοι διαθέτουν σπίτι με κήπο είναι διπλά τυχεροί. Πρώτον γιατί έχουν την ευκαιρία της καθημερινής επαφής με το χώμα και τα φυτά – μιάς επαφής που χαλαρώνει κι αναζωογονεί, αλλά και γιατί η ενεργή ενασχόληση με αυτόν καίει θερμίδες ενώ αποτελεί και μία θαυμάσια γυμναστική για το σώμα. Ξεχορτάριασμα, σκάψιμο, φύτεμα κι όλες οι σχετικές δουλειές του κήπου αποτελούν λοιπόν ένα καταπληκτικό φυσικό τρόπο άσκησης. Γι' αυτό και η ενασχόληση με τον κήπο πρέπει να έχει τη δική της θέση στην καθημερινότητα τόσο των μεγαλύτερων όσο και των νεότερων μελών της οικογένειας. 
 
 
 
Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ