Ποιά τα οφέλη της Νηστείας της Σαρακοστής στην Υγεία μας

0

Η νηστεία της Σαρακοστής αποτελεί μία σημαντική αποτοξίνωση απ' όσα καταναλώνουμε την υπόλοιπη περίοδο του χρόνου καθώς και μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να μάθουμε ένα διαφορετικό τρόπο διατροφής. Και βέβαια, συμβάλει σημαντικά στην όλη προετοιμασία για τον εορτασμό του  Πάσχα.

Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα βασικά οφέλη της Σαρακοστιανής νηστείας καθώς και μία σειρά από χρήσιμες συμβουλές γι' αυτήν όπως τις παραθέτει  η Ελίνα Ασημακοπούλου, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΒSc Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Καλύβια Αττικής, Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας:  

Τα οφέλη της νηστείας στην υγεία μας είναι πολλά και συνοψίζονται στα εξής:

> Αποτοξίνωση του οργανισμού και εξομάλυνση των επιπέδων χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων, τα οποία θα επιβαρυνθούν αρκετά τις μέρες του Πάσχα από την υψηλή κατανάλωση ζωικών τροφίμων και λιπαρών. 

Ενίσχυση του ανοσοποιητικού λόγω της αυξημένης κατανάλωσης αντιοξειδωτικών από τη μεγάλη ποικιλίας φρούτων, λαχανικών, οσπρίων, δημητριακών, ζυμαρικών και ξηρών καρπών.

Βελτίωση της λειτουργίας του εντέρου και καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας χάρη στην υψηλή πρόσληψη φυτικών ινών.

Μείωση σωματικού βάρους, που όλοι επιθυμούν για τις γιορτινές μέρες του Πάσχα, μιας και ο αποκλεισμός των ζωικών τροφίμων συνεπάγεται τη μειωμένη πρόσληψη λιπαρών και θερμίδων.

 

Ωστόσο, επειδή η νηστεία της μεγάλης Σαρακοστής διαρκεί αρκετές εβδομάδες, καλό είναι να έχουμε υπόψιν μας και μία σειρά χρήσιμες σχετικές συμβουλές προκειμένου και την τελευταία εβδομάδα να είναι επαρκής σε θρεπτικά συστατικά. Έτσι, συστήνονται τα εξής:

Αυξημένη κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε σύνθετους υδατάνθρακες και φυτικές ίνες: Είναι βασική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό και βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου! Ιδανική επιλογή αποτελούν τρόφιμα όπως: δημητριακά/ζυμαρικά ολικής άλεσης, κριθάρι, πλιγούρι, βρώμη, καστανό ρύζι, όσπρια.

Επαρκής πρόσληψη πρωτεϊνών: Οι πρωτεΐνες αποτελούν καλή πηγή ενέργειας και συντελούν στη διατήρηση του μυικού ιστού. Βασική πηγή πρωτεΐνης κατά την περίοδο της νηστείας αποτελούν τα θαλασσινά, τα όσπρια, τα μανιτάρια, το σουσάμι και οι ξηροί καρποί. Σημαντικός είναι και ο συνδυασμός τροφών, αφού ο συνδυασμός των αμινοξέων που περιέχουν, προσφέρει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας (π.χ. φακές με ρύζι).

Επαρκής πρόσληψη σιδήρου: η πολυήμερη αποχή από το κρέας και τα πουλερικά, ενδέχεται να προκαλέσαν ελάττωση των επιπέδων σιδήρου στο αίμα, ιδιαίτερα σε άτομα ευαίσθητα όπως γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία, με αποτέλεσματα να νιώθετε τώρα που η νηστεία φτάνει στο τέλος της συμπτώματα ατονίας και εξάντλησης. Ενισχύστε λοιπόν τη διατροφή σας αυτές τις μέρες με πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως μπρόκολο και σπανάκι και τα όσπρια, όπως φακές και φασόλια. Λόγω του ότι ο σίδηρος φυτικής προελεύσεως απορροφάται δύσκολα ή σε μικρό ποσοστό συνίσταται η παράλληλη κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε βιταμίνη C, όπως πιπεριές, εσπεριδοειδή, λαχανάκια Βρυξελλών.

 

Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ότι την ίδια εγκράτεια και αυτοσυγκράτηση που δείξαμε στη νηστεία την περίοδο της Σαρακοστής είναι καλό να την δείξουμε και το βράδυ της Ανάστασης προκειμένου να αποφύγουμε την δυσπεψία!

 

* Πηγή: Life2day.gr

 

Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ