Οι 5 βασικές συμβουλές για να καταναλώνουμε ασφαλή τρόφιμα

0

​Επειδή το να είναι ασφαλή τα τρόφιμα που καταναλώνουμε καθημερινά είναι πολύ σημαντικό για την υγεία μας ας δούμε 5 βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε ώστε να περιορίσουμε σε σημαντικό βαθμό τους κινδύνους:

1. Σωστή αποθήκευση των τροφίμων

Θα πρέπει να αποθηκεύουμε άμεσα τα ευαλλοίωτα τρόφιμα στο ψυγείο, στη συντήρηση ή στην κατάψυξη, όπως το ωμό κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι, το γάλα, κ.ά., χρησιμοποιώντας τους κατάλληλους περιέκτες. Τα τρόφιμα θα πρέπει να ξεπαγώνονται στη συντήρηση του ψυγείου 1-2 ημέρες πριν από το μαγείρεμα και όχι σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, ενώ τα τρόφιμα που ήταν ήδη στην κατάψυξη και αποψύχθηκαν να μην καταψύχονται ξανά.

2. Ημερομηνία λήξης

Θα πρέπει να ελέγχουμε πάντα την ημερομηνία λήξης στα τρόφιμα, την κατάσταση της συσκευασίας και την εμφάνισή τους.

3. Πλύσιμο χεριών και τροφίμων

Πριν ξεκινήσουμε οποιαδήποτε προετοιμασία φαγητού, θα πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας σχολαστικά και επίσης να πλένουμε καλά κάτω από τρεχούμενο νερό τα φρούτα και τα λαχανικά που θα χρησιμοποιήσουμε, ακόμα κι αν έχουμε σκοπό να αφαιρέσουμε τη φλούδα τους.

4. Διαφορετική επιφάνεια κοπής κρέατος και πουλερικών από αυτή των λαχανικών

Είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιούμε διαφορετική επιφάνεια κοπής για το κρέας και τα πουλερικά από αυτήν που χρησιμοποιούμε για τα λαχανικά, και μετά από κάθε χρήση να τις πλένουμε πολύ καλά. Ομοίως, θα πρέπει να πλένουμε πάντα τα χέρια μας αμέσως μετά την επαφή με ωμό κρέας ή πουλερικά, φροντίζοντας να μην ακουμπούν άλλες επιφάνειες ή τρόφιμα.

5. Πως πρέπει να μαγειρεύουμε

Το μαγείρεμα των τροφίμων θα πρέπει να είναι συνεχές και όχι σε στάδια. Μετά το μαγείρεμα, τα ψάρια θα πρέπει να είναι μαλακά, τα αβγά συμπαγή, το κρέας να έχει καστανό χρώμα στο εσωτερικό του και από το κοτόπουλο να εκρέουν άχρωμα υγρά και όχι ροζ χρώματος. Όσα τρόφιμα είναι ήδη μαγειρεμένα δεν θα πρέπει να αφήνονται εκτός ψυγείου για περισσότερο από 2 ώρες, ούτε να είναι εντελώς εκτεθειμένα, δηλαδή χωρίς καπάκι, αλουμινόχαρτο, κ.λπ. και παράλληλα, θα πρέπει να καταναλώνονται σε μικρό χρονικό διάστημα.

* Πηγή:  Εθνική δράση Υγείας για τη ζωή των νέων

  Δείτε εδώ, ποια τρόφιμα δε χρειάζονται ψυγείο

Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ