Καύσωνας: τα απαραίτητα μέτρα προστασίας

0
 
 Ο καύσωνας είναι μία πολύ δύσκολη περίοδος για όλους, τόσο για τα παιδιά όσο και τους μεγαλύτερους – ιδιαίτερα δε τους ηλικιωμένους. Επειδή όμως στην Ελλάδα το φαινόμενο του καύσωνα είναι μάλλον συχνό τους καλοκαιρινούς μήνες, καλό είναι να γνωρίζουμε εκ των προτέρων κάποια βασικά μέτρα προφύλαξης για εμάς και την οικογένειά μας.
Καταγράφουμε λοιπόν τα σημαντικότερα από αυτά (όπως αναφέρονται στο δικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας), με ειδική αναφορά στα νεογνά, τα βρέφη αλλά και τους ηλικιωμένους:
 
 

ΓΕΝΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΗΣ:

 

-Αποφεύγουμε την ηλιοθεραπεία. Παραμένουμε σε σκιερά και δροσερά μέρη.
 
-Αποφεύγουμε τη βαριά σωματική εργασία – ιδιαίτερα μάλιστα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία. 
 
-Αποφεύγουμε το βάδισμα για πολύ ώρα ή το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο
 
-Αποφεύγουμε να βρισκόμαστε σε χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
 
-Προτιμούμε τα ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από πορώδες υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα.
Φοράμε καπέλο ή άλλο κάλυμμα από φυσικό υλικό, που να επιτρέπει τον καλό αερισμό του κεφαλιού.
 
-Προτιμούμε τα ελαφρά και μικρά γεύματα – με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά και περιορίζουμε τα λιπαρά.
Πίνουμε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων). Αν η εφίδρωση είναι έντονη, τότε συστήνεται η πρόσθετη λήψη αλατιού για να κρατηθεί το επίπεδο των υγρών στον οργανισμό.
 
-Καλό είναι ν' αποφεύγουμε τα οινοπνευματώδη ποτά.
 
-Κάνουμε πολλά – χλιαρά ντους κατά την διάρκεια της ημέρας. 
 
-Χρησιμοποιούμε μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά, που προστατεύουν τα μάτια από την έντονη αντανάκλαση του ήλιου.
 
-Τα άτομα που πάσχουν από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, κλ.π.) θα πρέπει να συμβουλευτούν το θεράποντα ιατρό τους για την εφαρμογή ειδικών οδηγιών, κατά περίπτωση. Ιδιαίτερα, όσοι παίρνουν φάρμακα, πρέπει να συμβουλεύονται τον ιατρό τους, αν πρέπει να τα συνεχίσουν και σε ποια δοσολογία, επειδή μερικά έχουν την ιδιότητα ν' αυξάνουν τη θερμοκρασία του σώματος.
 
-Αποφεύγουμε τα πολύωρα ταξίδια με τα μέσα συγκοινωνίας, κατά τη διάρκεια της υψηλής ζέστης.
 
 
ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΟΓΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΡΕΦΗ:
 
-Τα νεογνά πρέπει να είναι ντυμένα όσο πιο ελαφρά γίνεται. Προτιμότερο είναι τα χέρια και τα πόδια τους να είναι ελεύθερα και να μην τυλίγονται σε πάνες.
 
-Πρέπει να τους προσφέρονται συχνά, εκτός από γάλα (μητρικό ή άλλο) και άλλα υγρά όπως χαμομήλι, νερό, κλπ.
 
-Τα βρέφη και τα μεγαλύτερα παιδιά καλό είναι να τρώνε περισσότερα χορταρικά και φρούτα και λιγότερα λίπη.
 
-Τα παιδιά δεν πρέπει να παραμένουν για πολύ ώρα στον ήλιο μετά το μπάνιο και πρέπει να φορούν πάντα καπέλο.
 
 
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ:
 
-Εάν δεν είναι εφικτό να δροσιστεί το διαμέρισμα στη μεγάλη ζέστη, προτιμότερη είναι η μετακίνηση των ηλικιωμένων σε δροσερότερες περιοχές της χώρας, όταν βέβαια υπάρχει η δυνατότητα.
 
-Εάν η μετακίνηση των ηλικιωμένων σε παραθαλάσσια περιοχή ή σε βουνό δεν είναι εύκολη, τότε η παραμονή τους στα κατώτερα διαμερίσματα πολυώροφων σπιτιών είναι μια σχετικά εύκολη λύση.
 
-Το δωμάτιο ή το σπίτι γενικά, κατά τη διάρκεια των ζεστών ωρών της ημέρας πρέπει να είναι ερμητικά κλειστό, αφού όμως έχει δροσιστεί και μείνει ανοιχτό όλη τη νύχτα.
 
-Οι οικογένειες που έχουν ηλικιωμένα άτομα, καλό θα είναι να φροντίζουν να μην τα εγκαταλείπουν μόνα τους σε περιπτώσεις θερινών διακοπών ή πολυήμερης απουσίας από το σπίτι. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να εξασφαλίσουν κάποιο άτομο για την καθημερινή τους φροντίδα.
 

 

Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ