E-banking: τι πρέπει να προσέχουμε

2

Αναμφίβολα το e-banking κάνει τη ζωή μας αφάνταστα ευκολότερη γλιτώνοντάς μας από σημαντικό χρόνο και ταλαιπωρία στην ούτως ή άλλως βεβαρημένη καθημερινότητά μας. Κρύβει και τους κινδύνους του ωστόσο εφόσον δεν είμαστε προσεκτικοί.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος (Ε.Ε.Κ.Ε.) λοιπόν, σε σχετική πολύ χρηστική ανακοίνωσή της, έρχεται να επισημάνει κάποια θέματα που πρέπει πάντα να προσέχουμε όταν χρησιμοποιούμε μια e-banking υπηρεσία ώστε να αποφύγουμε δυσάρεστες 'εκπλήξεις' :

i. Οι κωδικοί που θα επιλέξουμε για τις τραπεζικές συναλλαγές μας μέσω του διαδικτύου, πρέπει να είναι προσωπικοί και να αποφεύγεται κοινοποίησή τους στο περιβάλλον μας. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην επιλογή των κωδικών, αφού δεν είναι ασφαλές να χρησιμοποιήσουμε αριθμούς σταθερών και κινητών τηλεφώνων, ή ακόμα και ημερομηνίες γέννησης.

ii. Προτείνεται η τακτική αλλαγή των κωδικών του e-banking και η απομνημόνευσή τους. Δεν είναι ασφαλές να τους καταχωρούμε σε ατζέντες. Στην περίπτωση που λάβουμε κάποιο τηλεφώνημα και μας ζητήσουν τους κωδικούς πρόσβασης ισχυριζόμενοι πως εκπροσωπούν την Τράπεζα, καταγράφουμε τον αριθμό που μας καλεί και ειδοποιούμε αμέσως την αρμόδια υπηρεσία της Τράπεζας. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν μοιραζόμαστε τους προσωπικούς μας κωδικούς, αφού καμία Τράπεζα δεν ακολουθεί τέτοια τακτική.

iii. Δεν παραλείπουμε να ελέγχουμε συχνά τις κινήσεις του τραπεζικού μας λογαριασμού και σε περίπτωση που εντοπίσουμε μία κίνηση που δεν πραγματοποιήθηκε από εμάς, ενημερώνουμε αμέσως την αρμόδια υπηρεσία της Τράπεζας.

iv. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην ιστοσελίδα που επισκεπτόμαστε για τη διενέργεια των συναλλαγών μας. Μία ασφαλής ιστοσελίδα e-banking έχει πάντα αναρτημένο εικονίδιο «λουκέτο» στη δεξιά μεριά της οθόνης μας.

v. Επίσης, μία ασφαλής σελίδα έχει ειδικό σύστημα κρυπτογράφησης. Για να το επιβεβαιώσουμε αυτό, αρκεί να εντοπίσουμε στο link της ιστοσελίδας πληρωμών ένα s μετά το http, δηλαδή η ιστοσελίδα θα ξεκινάει https.

 

Παράλληλα, μετά από πρόσφατες έρευνες σχετικά με την υποκλοπή κωδικών από χρήστες υπηρεσιών e-banking, η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, η οποία έχει να επιδείξει ομολογουμένως σημαντικές  επιτυχίες, εξέδωσε ανακοίνωση με μερικές απαραίτητες συμβουλές, προκειμένου να προστατεύσουν οι χρήστες τα ευαίσθητα προσωπικά τους δεδομένα και να μην πέσουν θύμα hacking και να υφαρπάξουν τους κωδικούς ασφαλείας τρίτα πρόσωπα, τα οποία μεταφέρουν σε δικούς τους λογαριασμούς χρηματικά ποσά, χωρίς την έγκριση του δικαιούχου.

Έτσι, η Δ.Η.Ε. συμβουλεύει τους χρήστες υπηρεσιών e-banking:

Να μην συνεχίζουν τη διαδικασία εισαγωγής στην Υπηρεσία internet banking, εφόσον παρατηρήσουν διαφορετική λειτουργικότητα από τη συνηθισμένη και να επικοινωνούν καταρχήν με την Τράπεζα ή/και με την Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στο τηλέφωνο 11012 ή στο 210-6476464.

Να έχουν ενημερωμένο λογισμικό για προστασία από ιούς και malware.

Σε περίπτωση που διαπιστώσουν ότι ο υπολογιστής τους έχει μολυνθεί από το κακόβουλο λογισμικό να εκτελέσουν ένα ενημερωμένο πρόγραμμα προστασίας, προκειμένου να απομακρύνουν το κακόβουλο λογισμικό από τον υπολογιστή τους.

Να αλλάξουν τον κωδικό πρόσβασης μετά τον καθαρισμό του υπολογιστή από το κακόβουλο λογισμικό.

 

Και στο e-banking λοιπόν, 'προσέχουμε για να έχουμε'. Φυσικά όλα τα παραπάνω δεν μειώνουν σε τίποτα το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες κάνουν τις καθημερινές συναλλαγές μας απείρως ευκολότερες. Απλά μας υπενθυμίζουν ότι επιδεικνύοντας την δέουσα προσοχή μπορούμε να απολαμβάνουμε όλα τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών τραπεζικών υπηρεσιών μειώνοντας στο ελάχιστο τους όποιους κινδύνους μπορεί να υφίστανται.  

 

Κοινοποίηση

2 Σχόλια

  1. Αν και περσινό, είναι από τα πιο ολοκληρωμένα άρθρα σχετικά με ζητήματα ασφαλείας και προστασίας e-banking. Θεωρώ πως το πιο σημαντικό είναι το να προσέχουμε από ποιους Η/Υ μπαίνουμε στον ebanking λογαριασμό μας, όπως επίσης και να αλλάζουμε πολύ μα πάρα πολύ συχνά κωδικό.

  2. Συμφωνώ με το Νίκο.
    Εμένα το ebanking της Τράπεζας Πειραιώς (http://www.piraeusbank.gr/el/idiotes/trapezikes-ypiresies/e-banking) μου ζητάει να αλλάζω κωδικό πρόσβασης κάθε 4 μήνες.
    Το χρησιμοποιώ για όλες μου τις συναλλαγές εδώ και 1 χρόνο και δεν έχω αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα προς το παρόν.

Απάντηση σε Anne Georgiou Ακύρωση απάντησης