Ποια τα δικαιώματα μας ως καταναλωτές σε εστιατόρια & καφετέριες

0

Ποια είναι τα βασικά δικαιώματά μας ως καταναλωτές σε εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες και γενικότερα επιχειρήσεις εστίασης; Τι πρέπει να προσέχουμε ώστε να λαμβάνουμε πάντα τις υπηρεσίες που πραγματικά δικαιούμαστε; Τι ισχύει με τον τιμοκατάλογο που πρέπει να έχουν αυτές οι επιχειρήσεις και τις αποδείξεις που πρέπει να κόβουν;

Η Ένωση Καταναλωτών ‘Ποιότητα Ζωής’ λοιπόν, με αφορμή την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών, μας επισημαίνει μία σειρά από βασικά πράγματα που πρέπει να προσέχουμε:

– Ζητάμε τον τιμοκατάλογο του καταστήματος. Είναι υποχρεωμένοι να έχουν έναν ανά δύο τραπέζια και να τον διαθέτουν σε κάθε πελάτη πριν από την παραγγελία.

– Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στα Ελληνικά και προαιρετικά σε κάποια άλλη γλώσσα.

– Ένας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι αναρτημένος στην είσοδο του καταστήματος.

– Πρέπει πάντα να αναγράφονται οι τελικές τιμές, καθώς την ένδειξη: «Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει εάν δε λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο)».

– Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο» καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.

– Στις σαλάτες πρέπει να αναγράφεται η ονομασία όπως την ορίζει το κατάστημα και τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν.

– Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα φαγητά.

– Δεν επιτρέπεται η χρέωση του «κουβέρ» (π.χ. σέρβις).

– Πρέπει να διατίθεται τρόπος ηλεκτρονικής πληρωμής.

Προσοχή. Ζητάμε πάντα απόδειξη και ελέγχετε τα είδη που παραγγείλαμε.

 Καταγγελίες καταναλωτών: Που & Πως γίνονται

Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ