5+1 απλά πράγματα που κάνουν την καθημερινότητά μας καλύτερη

0
 Η καθημερινή ζωή χρειάζεται τις δικές της "τονωτικές ενέσεις" για να αισθανθούμε καλύτερα, αντιμετωπίζοντας μ' επιτυχία το άγχος και την πίεση με την οποία βρισκόμαστε αντιμέτωποι – ιδιαίτερα στο χώρο της δουλειάς.
5+1 απλά πράγματα λοιπόν, που μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στο να ξεμπλέξουμε το περίπλοκο κουβάρι της καθημερινότητάς μας κάνοντάς την ουσιαστικά καλύτερη:
 
1. Πρωινό ξύπνημα:
 
"Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται" λέει ο λαός και μάλλον δεν έχει άδικο. Εάν αντιμετωπίζουμε λοιπόν την ημέρα που μόλις ξημέρωσε με καλή διάθεση από το ξεκίνημά της εστιάζοντας σε όλα τα θετικά πράγματα που μας περιμένουν έχουμε κάνει μια πρώτη καλή αρχή.
Προσοχή: αυτό δεν σημαίνει έλλειψη ρεαλισμού. Κάθε ημέρα είναι βέβαιο ότι θα έχει τις δικές της δυσκολίες – άλλες μικρότερες κι άλλες μεγαλύτερες. Ωστόσο, εάν αφήσουμε τ' αρνητικά να βαρύνουν υπερβολικά τότε η πίεση και το στρες πολλαπλασιάζονται. Πρέπει λοιπόν να τ' αντιμετωπίζουμε τοποθετώντας τα στις σωστές τους διαστάσεις.
Κι ένα πρακτικό tip:
Εφόσον είναι χρονικά εφικτό, ας αφιερώνουμε ένα τέταρτο κάθε πρωί για να παίρνει πρωινό όλη η οικογένεια παρέα. Το να ξεκινήσουμε την ημέρα μαζί, είναι το καλύτερο εφόδιο για τη συνέχεια.
 

2. Οργανώνουμε στο τέλος κάθε εργασιακής ημέρας στο γραφείο, το πρόγραμμα της επόμενης.

 

Είναι πραγματικά απίστευτο πόσο η σωστή οργάνωση μπορεί να κάνει τα πράγματα να φαίνονται τελικά, ευκολότερα στην υλοποίησή τους. Κι εάν την προηγούμενη ημέρα δεν περίσσεψε χρόνος για να οργανώσουμε στοιχειωδώς ένα πλάνο για την επόμενη – υπάρχει και plan B: Αφιερώνουμε ένα δεκάλεπτο κάθε πρωί, λίγο πριν ξεκινήσει η κανονική ροή της δουλειάς – μαζί με τον πρωινό καφέ, για να βάλουμε σε μία ιεράρχηση τις τρέχουσες υποχρεώσεις της ημέρας. Πρώτα επιλύουμε το συγκεκριμένο ζήτημα, μετά το δείνα κ.ο.κ.
Θα δούμε στη πράξη ότι αυτή η διαδικασία τα κάνει όλα ευκολότερα. Ο μεγαλύτερος φίλος του άγχους και της πίεσης είναι το …χάος! Όταν δηλαδή βουλιάζουμε μέσα σε μία ανοργάνωτη προσπάθεια να λύσουμε πολλά δύσκολα θέματα ταυτόχρονα. Τότε οι δυσκολίες παίρνουν, δικαιολογημένα, τη μορφή χιονοστιβάδας.
 
3. Έχουμε πάντα κατά νου ένα "χρυσό κανόνα":  Τα περισσότερα από τα πράγματα που φοβόμαστε δεν πρόκειται, τελικά, να μας συμβούν ποτέ!
 
Για να το πιστοποιήσουμε αυτό ας κάνουμε μία μικρή αναδρομή στη ζωή μας και θα διαπιστώσουμε πόσο χρόνο και ενέργεια έχουμε σπαταλήσει άσκοπα, φοβούμενοι πράγματα που ποτέ δεν έγιναν. Εάν το συνειδητοποιήσουμε αυτό, πολλά πράγματα στην καθημερινότητα θα τα δούμε μ' ένα τελείως διαφορετικό μάτι.
 
4. Αφιερώνουμε καθημερινά λίγο χρόνο σε κάτι που μας ευχαριστεί πραγματικά.
 
Είναι κάτι απολύτως απαραίτητο – ακόμη κι όταν γίνεται σε βάρος κάποιων άλλων "υποχρεώσεων".  Πρέπει λοιπόν να καταφέρνουμε να ξεκλέβουμε λίγο χρόνο για να τον αφιερώσουμε σε κάτι που μας προσφέρει ευχαρίστηση. Δεν έχει σημασία τι είναι αυτό- από το να διαβάσουμε μία εφημερίδα μέχρι το να πιούμε ένα καφέ μ' έναν καλό φίλο. Σημασία έχει ότι οι "ανάσες" που μας προσφέρει στην πιεστική καθημερινότητα είναι υπερπολύτιμες.
 
5. Δεν λησμονούμε ποτέ ότι η σχέση μας με την οικογένειά μας είναι μοναδική και αναντικατάστατη.
 
Η σχέση μας με την οικογένειά μας είναι ίσως ο νούμερο ένα πυλώνας σταθερότητας στην καθημερινή μας ζωή. Γι' αυτό και επενδύουμε διαρκώς σε αυτήν. Όσο κουρασμένοι κι εάν είμαστε, αφιερώνουμε τον περισσότερο δυνατό χρόνο που μπορούμε στη ή στον σύντροφο και τα παιδιά μας – στους δικούς μας ανθρώπους. Ας μην ξεχνάμε ότι  επικοινωνία αυτή λειτουργεί αμφίδρομα: προσφέρει και παίρνει αγάπη, δύναμη κι αισιοδοξία.
Γι' αυτό και είναι πολύ σημαντικό ν' αφήνουμε έξω από την πόρτα του σπιτιού μας τα προβλήματα και τις σκοτούρες του γραφείου και να είμαστε παρόντες σε αυτό "ψυχή τε και σώματι". 
 
6. Κι ένα πρακτικό tip:
 
Εάν είναι εφικτό ακόμη και καθημερινά, αφιερώνουμε λίγη ώρα για ένα χαλαρό περίπατο με τα πόδια. Ένα τέταρτο – μισή ώρα περπατήματος καθαρίζει το μυαλό, χαλαρώνει το σώμα, βοηθάει να βάλουμε τις σκέψεις μας σε μία σειρά. Είναι μία δοκιμασμένη επιλογή που εάν καταφέρουμε να την εντάξουμε στην καθημερινότητά μας θα δούμε στην πράξη ότι έχει εξαιρετικά θετική επίδραση στη ψυχολογία μας.
 
 
 
Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ