Διάβασμα για το σχολείο: πρακτικές συμβουλές για να το κάνουμε πιο εύκολο

0
Το διάβασμα για την επόμενη ημέρα στο σχολείο είναι ο καθημερινός "καημός" κάθε οικογένειας. Τα παιδιά βαριούνται (εδώ που τα λέμε τα ίδια έκαναν και οι μεγαλύτεροι όταν ήταν στην ηλικία τους…) οι γονείς αγχώνονται και το ''θερμόμετρο'' στο σπίτι ανεβαίνει επικίνδυνα… Κι όσο η ώρα προχωράει και το διάβασμα δεν …προχωράει τόσο τα πράγματα δυσκολεύουν.
 

7 πρακτικές συμβουλές για το διάβασμα για το σχολείο λοιπόν, που μπορούν να βοηθήσουν αποτελεσματικά μικρούς και ..μεγάλους:

 

 
1. Δεν αφήνουμε την ώρα να περνάει άσκοπα.
 
Όσο η ώρα περνάει και το βράδυ πλησιάζει τόσο το παιδιά αισθάνονται περισσότερο κουρασμένα και δε μπορούν ν' ανταποκριθούν στις σχολικές τους υποχρεώσεις. Έτσι, η λογική του "έχουμε ακόμη ώρα" είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα μας οδηγήσει σε …αδιέξοδo.
 
2. Ορίζουμε μία συγκεκριμένη ώρα μέσα στην ημέρα που είναι αφιερωμένη αποκλειστικά στο διάβασμα για το σχολείο.
 
Σαφώς και δεν είναι εύκολο να τηρείται με απόλυτη πιστότητα το χρονοδιάγραμμα, όμως ακόμη κι εάν τηρηθεί σε κάποιο σημαντικό βαθμό, το κέρδος είναι μεγάλο τόσο για τα παιδιά όσο και τους γονείς.
 
3. Αποφεύγουμε τις υπερβολές όσον αφορά τις υπόλοιπες δραστηριότητες του παιδιού.
 
Αναμφίβολα χρειάζεται κι ο αθλητισμός και η ξένη γλώσσα και πολλά άλλα "εξωσχολικά". Ας μην ξεχνάμε όμως, ότι το παιδί είναι παιδί. Όταν λοιπόν ο χρόνος του είναι ασφυκτικά γεμάτος από άλλες δραστηριότητες μέχρι αργά το απόγευμα, είναι φυσικό οι αντοχές του να εξαντληθούν και αυτό να έχει άμεση επίπτωση στις επιδόσεις του στο διάβασμα. Τα εξωσχολικά με …μέτρο λοιπόν!
 
4. Τηλεόραση και επισκέψεις την ώρα του διαβάσματος απαγορεύονται!
 
Το σωστό διάβασμα απαιτεί συγκέντρωση. Και συγκέντρωση δε μπορεί να υπάρξει όταν στο διπλανό δωμάτιο παίζει η τηλεόραση ή όταν την ίδια ώρα στο σπίτι έχουν έρθει επισκέψεις. Είναι αναπόφευκτο η προσοχή του παιδιού ν' αποσπαστεί και ενώ το μάτι θα κοιτάζει το βιβλίο το αυτί θα εστιάζει στην κίνηση εκτός του δωματίου.
 
5. Ορίζουμε μία συγκεκριμένη ώρα για παιχνίδι.
 
Όσο απαραίτητο είναι να υπάρχει συγκεκριμένη ώρα για διάβασμα, άλλο τόσο είναι απαραίτητο να υπάρχει και μία συγκεκριμένη ώρα για παιχνίδι – κατά προτίμηση μετά το πέρας του διαβάσματος. Ας μην ξεχνάμε ποτέ ότι το παιχνίδι είναι απαραίτητο για το παιδί κι ότι επιπρόσθετα, το να ξέρει ότι μετά το διάβασμα ακολουθεί παιχνίδι είναι ένα έξτρα κίνητρο για να δώσει τον καλύτερο εαυτό του.
 
6. Η εποπτεία μας για το πως πηγαίνει το διάβασμα για την επόμενη ημέρα είναι απαραίτητη.
 
Ο καθημερινός έλεγχος για το τι υποχρεώσεις υπάρχουν για την επόμενη ημέρα και πως πηγαίνει το σχετικό διάβασμα είναι αναγκαίος, ιδιαίτερα μάλιστα όταν τα παιδιά είναι πιο μικρά. Κι αυτό γιατί πρώτον, η αίσθηση ότι θα ελεγχθούν βοηθάει ώστε να μην χαλαρώνουν από την προσπάθεια και δεύτερον γιατί είναι πολύ σημαντικό να έχουμε πάντα μία συγκεκριμένη εικόνα για την ύλη της επόμενης ημέρας ώστε να μην μένει το παιδί πίσω σε κανένα μάθημα.  
 
7. Εάν διαπιστώσουμε δυσκολίες στη συγκέντρωση στο διάβασμα οι οποίες διαρκούν, απευθυνόμαστε σε κάποιον ειδικό. 
 
Εάν διαπιστώσουμε ότι το παιδί μας, για κάποιο λόγο, δεν μπορεί να συγκεντρωθεί στο διάβασμά του για το σχολείο και πως ότι κι εάν δοκιμάσαμε δεν λειτούργησε τότε δεν πρέπει να διστάσουμε ν' απευθυνθούμε σε κάποιον ειδικό. Εκείνος θα διαπιστώσει εάν υπάρχει κάποιο άλλης φύσεως πρόβλημα και θα βοηθήσει στη σωστή αντιμετώπισή του.
 
 
 
Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ