Διάβασμα για το σχολείο: πως μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας

0

Το  δ ι ά β α σ μ α  γ ι α  τ ο  σ χ ο λ ε ί ο  είναι μία καθημερινή πηγή άγχους για γονείς και παιδιά. Οι ώρες δε … φθάνουν, τα παιδιά θέλουν να παίξουν όσο περισσότερο γίνεται (απόλυτα λογικό) και οι γονείς να είναι βέβαιοι ότι είναι πανέτοιμα για την επόμενη σχολική ημέρα.

Καταγράφουμε λοιπόν κάποια βασικά tips που πιστεύουμε ότι θα μπορούσαν να κάνουν την όλη διαδικασία ευκολότερη και κυρίως παραγωγικότερη για τα παιδιά μας:

1. Κάθε παιδί πρέπει να έχει τον δικό του ξεχωριστό χώρο για διάβασμα.

Είναι πολύ σημαντικό το κάθε παιδί να έχει το δικό του χώρο μελέτης. Όταν λέμε 'ξεχωριστό χώρο' δεν εννοούμε απαραίτητα ξεχωριστό δωμάτιο (καθώς μία τρίτεκνη οικογένεια θα χρειαζόταν…3 ξεχωριστά δωμάτια) αλλά τουλάχιστον να έχει τη δική του μικρή αυτονομία – στο μέτρο του εφικτού.  Γενικότερα βοηθάει πολύ, το παιδί να έχει τη δική του αποκλειστική 'γωνιά' όπου θα έχει σε μόνιμη βάση τα σχολικά βιβλία και τη γραφική του ύλη και εκεί θα περνάει το χρόνο που είναι απαραίτητος για να ετοιμάσει τα μαθήματα της επόμενης ημέρας.

2. Η ώρα του διαβάσματος είναι…ιερή.

Η προσοχή του παιδιού (όπως και των μεγάλων άλλωστε) αποσπάται εύκολα. Εάν θέλουμε οι ώρες που διαβάζει να είναι πραγματικά παραγωγικές, θα πρέπει στο σπίτι να επικρατεί μία κατάσταση σχετικού…σιωπητηρίου – τουλάχιστον κοντά στο δωμάτιο που μελετάει. Έτσι η τηλεόραση ή το stereo καλό είναι να μην λειτουργούν το συγκεκριμένο διάστημα, το οποίο επίσης δεν είναι το ιδανικό για να δεχόμαστε επισκέψεις στο σπίτι. Όσο πιο πολύ προσηλωμένο είναι το παιδί τόσο πιο γρήγορα και αποδοτικά ολοκληρώνει τις σχολικές του υποχρεώσεις.

3. Κάνουμε ένα σωστό προγραμματισμό καθορίζοντας ώρες για παιχνίδι κι ώρες για διάβασμα.

Κάθε παιδί έχει τους δικούς του 'ρυθμούς'. Αν και γενικά θεωρείται καλύτερο τα παιδιά να διαβάζουν τα μαθήματά τους για την επόμενη ημέρα έως νωρίς το απόγευμα, πολλά παιδιά έχουν ανάγκη από ένα διάλλειμα χαλάρωσης προτού ξαναμπούν σε 'σχολικούς' ρυθμούς. Γενικά, το πιο σημαντικό είναι να βρούμε για τα παιδιά μας τη φόρμα εκείνη διαβάσματος αλλά και παιχνιδιού που ταιριάζει στο καθένα. Ας θυμόμαστε πάντως ότι το παιχνίδι είναι επίσης απαραίτητο!

4. Η εποπτεία στο πως πηγαίνει το παιδί με το διάβασμα της επόμενης ημέρας είναι βασική προτεραιότητα.

ΟΚ το 24ωρο ενός γονιού δεν είναι καθόλου απλό. Δουλειά στο γραφείο, δουλειά στο σπίτι (ιδίως για τις μητέρες), εκκρεμότητες πάσης φύσεως να τρέχουν κ.ο.κ. Όμως χωρίς ένα σοβαρό έλεγχο στο πως πάνε τα πράγματα με τα διαβάσματα της επόμενης ημέρας είναι …στατιστικά αποδεδειγμένο ότι σύντομα θα παρουσιασθούν θέματα. Κι αυτό γιατί τα παιδιά είναι…παιδιά!  Άλλωστε η εποπτεία του γονιού βοηθάει τη διαδικασία του διαβάσματος να ολοκληρώνεται στο σωστό χρόνο, αφήνοντας έτσι την άνεση στο παιδί να παίξει ή να ασχοληθεί με οτιδήποτε άλλο το ξεκουράζει.

5. Εστιάζουμε στις παρατηρήσεις και τη βαθμολογία των δασκάλων στις εργασίες των παιδιών μας.

Αυτό δεν έχει φυσικά ως στόχο να επιτημήσουμε το παιδί εάν έχει κάπου μια αποτυχία αλλά να εντοπίσουμε τις γνωστικές του αδυναμίες καθώς και να το βοηθήσουμε να εντοπίσει τα λάθη που έκανε ώστε να να μην τα επαναλάβει την επόμενη φορά.

6. Διατηρούμε συχνή επαφή με τους δασκάλους του παιδιού μας.

Με τον τρόπο αυτό παίρνουμε από πρώτο χέρι μία άμεση εικόνα του πως συμπεριφέρεται το παιδί μας στο σχολείο, που παρουσιάζει αδυναμίες, ποια είναι τα δυνατά του σημεία κ.ο.κ. Καλό είναι δε, η επικοινωνία με τους δασκάλους να μην περιορίζεται στις τακτικές μηνιαίες συναντήσεις αλλά να επιδιώκουμε να είναι συχνότερη. Ας θυμόμαστε, ότι ακόμη και δύο κουβέντες παραπάνω την ώρα που πάμε να πάρουμε το παιδί μπορεί ν' αποδειχτούν εξαιρετικά διαφωτιστικές.

 

Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ