Η σωστή διατροφή της οικογένειας στις διακοπές

0
 
Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι μία από τις βασικές περιόδους που τα μέλη της οικογένειας -μικρότερης και μεγαλύτερης ηλικίας- "βάζουν" κιλά. Ακούγεται παράδοξο καθώς, θεωρητικά, λόγω του καθημερινού μπάνιου στη θάλασσα θα έπρεπε να μη συμβαίνει – κι όμως δεν είναι. Κι αυτό γιατί στην περίοδο των διακοπών η χαλαρή διάθεση που υπάρχει γενικότερα, βοηθάει στο να παρασυρθούμε σε διατροφικές υπερβολές οι οποίες φέρνουν και το αντίστοιχο …εμφανισιακό αποτέλεσμα.
 
Ας δούμε λοιπόν, μερικά απλά tips για να ξεφύγουμε από την παγίδα αυτή και να μη χρειαστεί να γίνει και πάλι ο Σεπτέμβρης μήνας εντατικής δίαιτας: 
 
1. Σωστό πρωινό:
 
Επειδή στις διακοπές το πρόγραμμα γίνεται πολύ πιο ''ελεύθερο'', το πρωινό περνάει σε δεύτερη μοίρα ή σε κάποιες περιπτώσεις …συνενώνεται με το μεσημεριανό. Σημαντικό λάθος που μας επιβαρύνει. Το σωστό πρωινό, που είναι και το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας κατά πολλούς ειδικούς, μας προφυλάσσει από διατροφικές υπερβολές στη συνέχεια της ημέρας και μας δίνει την ενέργεια που χρειαζόμαστε.
 
2. Ενδιάμεσα γεύματα:
 
Παρότι το πρόγραμμα των διακοπών δεν ακολουθεί την ''τυποποίηση'' που διακρίνει το καθημερινό πρόγραμμα στην υπόλοιπη διάρκεια του χρόνου, πρέπει να προσέχουμε να μην παραλείπουμε -κατά το δυνατόν- τα ενδιάμεσα γεύματα. Μας βοηθούν να ελέγχουμε καλύτερα τις θερμίδες που λαμβάνουμε καθημερινά και μας βοηθούν να πεινάμε λιγότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας αποφεύγοντας έτσι τα διατροφικά ''ξεστρατίσματα''. 
 
3. Παγωτό:
 
Ο ν1 …κίνδυνος των διακοπών. Προσοχή δε λέμε να αποφύγουμε το γλυκό αυτό πειρασμό (άλλωστε για τα παιδιά αυτό θα ήταν σχεδόν αδύνατο) αλλά να περιορίσουμε τις ακρότητες. Και το παγωτό έχει τη θέση του στην καλοκαιρινή μας διατροφή αλλά με μέτρο και αυτοσυγκράτηση. Ιδιαίτερα όσον αφορά τα παιδιά, οι γονείς θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο πόσα παγωτά και πότε τα καταναλώνουν.
 
4. Ποτά:
 
Λόγω ζέστης κανείς δε θέλει να στερηθεί ένα χυμό ή την κλασική μπυρίτσα στο μεσημεριανό φαγητό. Μπορούμε όμως να επιλέξουμε χυμούς χωρίς ζάχαρη, αναψυκτικά light αλλά και μπύρες με λίγες θερμίδες. 
 
5. Νερό:
 
Δεν ξεχνάμε να έχουμε πάντα μαζί μας ένα μπουκαλάκι νερό. Ξεδιψάει και δεν παχαίνει! Ιδιαίτερα το καλοκαίρι που οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να προκαλέσουν αφυδατώσεις, η κατανάλωση ικανών ποσοτήτων νερού απ' όλα τα μέλη της οικογένειας είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη.
 
6. Σπιτικό φαγητό:
 
Είναι αναμενόμενο στις διακοπές, το σπιτικό φαγητό να δίνει τη θέση του στο φαγητό στην ταβέρνα ή το delivery. Για όσες οικογένειες όμως μένουν σε δικό τους σπίτι στην εξοχή ή σε δωμάτιο ξενοδοχείου όπου παρέχεται κουζίνα, η μαγειρική της μαμάς πρέπει να έχει κι αυτή την περίοδο κύρια θέση. Το σωστά μαγειρεμένο σπιτικό φαγητό είναι πραγματική ασπίδα προστασίας κατά της παχυσαρκίας και του ανθυγιεινού τρόπου διατροφής γενικότερα. 
 
7. Φρούτα και λαχανικά:
 
Το καλοκαίρι καθόλου δεν υπολείπεται από τις άλλες περιόδους του χρόνου σε λαχανικά και κυρίως φρούτα. Καρπούζι, πεπόνι, ροδάκινο, σύκα και τόσα άλλα αποτελούν σπουδαίο σύμμαχο στη μάχη κατά της κακής διατροφής. Πρέπει λοιπόν, να έχουν κεντρική θέση στο καθημερινή μας διατροφή.
 
 
…………………………………………………….
* Photo by Adam Hickmott / Freedigitalphotos.net
 
Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ