Οικογενειακά γεύματα: 4+1 τρόποι για να τα βελτιώσουμε

0

"Οι έντονοι ρυθμοί της καθημερινότητας μας κάνουν πολύ συχνά να σκεφτόμαστε πως δεν μας αρκούν οι ώρες της ημέρας. Εάν συνειδητοποιείτε τακτικά να λέτε ότι δεν καταφέρνετε να αφιερώσετε πέντε λεπτά στον εαυτό σας, αναλογιστείτε πόσο δύσκολο είναι αυτό για όσους είναι γονείς. Φυσικά και για τα παιδιά τους. Τα οικογενειακά γεύματα αποτελούν την ιδανική περίσταση για να περάσει μία οικογένεια ποιοτικό χρόνο.

Πολλές μελέτες δείχνουν πως όσο πιο συχνά γευματίζει μια οικογένεια, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες τα παιδιά να καπνίζουν, να πίνουν, να κάνουν χρήση ναρκωτικών ουσιών, ή να αναπτύξουν κατάθλιψη ή κάποια διατροφική διαταραχή κάποτε στη ζωή τους. Επιπλέον, τόσο υψηλότερες είναι οι πιθανότητες να έχουν καλές επιδόσεις στο σχολείο, καλές διατροφικές συνήθειες και σωστή γενικότερα συμπεριφορά. Αν αυτοί οι λόγοι δεν είναι αρκετοί να σας βοηθήσουν σε ότι έχει να κάνει με τα οικογενειακά γεύματα, διαβάστε παρακάτω πώς μπορείτε να καταστήσετε τη συγκεκριμένη διαδικασία μία αγαπημένη συνήθεια.

1. Μην αγχώνεστε για το γεύμα αυτό καθαυτό.
Πολλές μητέρες αγχώνονται γιατί θέλουν να μαγειρεύουν περίπλοκα γεύματα κάθε μέρα. Σκεφτείτε πως αυτό δεν είναι απαραίτητο. Το πιο σημαντικό είναι η συνέπεια στο να γευματίζει όλη η οικογένεια μαζί. Είναι λιγότερο σημαντικό το τι θα φάτε. Διατηρήστε την απλότητα στα γεύματά σας και αφήστε τα πιο ιδιαίτερα πιάτα για τις πιο ειδικές περιστάσεις. Αν και γενικά δεν προτείνεται, σκεφτείτε πως είναι προτιμότερο να παραγγείλετε κάποιες φορές και να γευματίσετε όλοι μαζί, από το να μην γευματίσετε καθόλου.

2. Να είστε σταθεροί και συνεπείς.
Να σιγουρευτείτε πως τόσο ο σύζυγος όσο και τα παιδιά σας γνωρίζουν πως μία συγκεκριμένη ώρα κάθε ημέρα θα πρέπει να βρίσκονται στο σπίτι για το οικογενειακό σας γεύμα. Επιλέξτε την ώρα που ταιριάζει καλύτερα στο πρόγραμμά σας. Παρόλο που κάποια μέλη της οικογένειας ενδέχεται να μπορούν να βρίσκονται στο σπίτι για 30 λεπτά μόνο, φροντίστε να εκμεταλλευτείτε αυτόν το χρόνο στο έπακρο γευματίζοντας όλοι μαζί.

3. Το καλό, το κακό και το αστείο της ημέρας.
Εάν είστε “αρχάριοι” σε ότι έχει να κάνει με το οικογενειακό γεύμα, είναι πολύ πιθανό να σας γεμίσει αμηχανία η όλη διαδικασία. Διαχειριστείτε το άγχος και αισθανθείτε πιο άνετα περιγράφοντας την ημέρα σας. Κάθε μέλος μπορεί να αφηγηθεί κάτι καλό, κάτι κακό ή κάτι αστείο που του συνέβη μέσα στην ημέρα. Μπορεί αρχικά να μην είναι εύκολο, τελικά όμως θα εξοικειωθείτε, θα “ανοίγεστε” πιο εύκολα, και το οικογενειακό γεύμα θα μετατραπεί σε μία συνήθεια που θα αποζητάτε καθημερινά.

4. Σχεδιάστε την επόμενη ημέρα.
Επειδή πολύ συχνά μπορεί να τυχαίνει το πρόγραμμά σας να αλλάζει, εκμεταλλευτείτε το χρόνο που κάθεστε όλοι μαζί για να διαπιστώσετε πως θα είναι η επόμενη ημέρα. Προσαρμογές στο πρόγραμμα κάποιου μπορεί να “απορροφήσουν” αναπόφευκτες αλλαγές στο πρόγραμμα κάποιου άλλου και έτσι τελικά όλοι θα μένουν ευχαριστημένοι.

5. Συζητήστε τα επιτεύγματα των μελών της οικογένειας.
Εάν είστε γονιός σίγουρα αναγνωρίζετε κάποια από τα καλά πράγματα που κάνουν τα παιδιά σας. Είναι κάτι πολύ καλό αυτό που κάνετε, αλλά να ξέρετε πως μπορεί να γίνει ακόμη καλύτερο όταν γνωστοποιείτε τα επιτεύγματά τους και στα άλλα μέλη της οικογένειας. Χρησιμοποιήστε το χρόνο που έχετε στο οικογενειακό γεύμα για να τα συζητήσετε και να ομορφύνετε ακόμη περισσότερο αυτήν την εμπειρία".

 

* Της Κατερίνας Κυριακού

Κλινικής Διαιτολόγου – Διατροφολόγου, MSc

Αναδημοσίευση από το  eatwell.gr

 

Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ