Καλός ύπνος – ευεργετικός & δυσεύρετος!

0

Για τους περισσότερους από εμάς ο ύπνος – και κυρίως ο "καλός ύπνος" έχει γίνει πλέον ένα ζητούμενο. Οι ατελείωτες ώρες στη δουλειά, οι οικογενειακές και άλλες υποχρεώσεις αλλά κυρίως το άγχος, η πίεση της ημέρας που τις περισσότερες φορές ''βγαίνει'' την ώρα που ακουμπάμε το κεφάλι μας στο μαξιλάρι, έχουν μετατρέψει τον ύπνο -και δει τον ''καλό'' ύπνο- σε δύσκολη υπόθεση….
 

Πριν λίγο καιρό λοιπόν το "ΒΗΜΑ SCIENCE'' είχε ένα πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα για τον ύπνο για τον οποίο μάλιστα τόνιζε ότι αποτελεί μία "ακόμη ανεξερεύνητη χώρα για την επιστήμη". Προσπερνώντας δε τα καθαρώς επιστημονικά, παραθέτουμε λοιπόν κάποια ενδιαφέροντα πράγματα από το συγκεκριμένο αφιέρωμα που μας αφορούν όλους.

 
Συμβουλές για καλό ύπνο:

– Τι να κάνουμε:

* Πηγαίνουμε για ύπνο την ίδια ώρα κάθε βράδυ.
* Σηκωνόμαστε την ίδια ώρα κάθε πρωί.
* Ακολουθούμε κάποια μορφής άσκησης νωρίς το απόγευμα.
* Καθιερώνουμε μια σταθερή σειρά ενεργειών πριν από τον ύπνο.
* Φροντίζουμε να είναι το υπνοδωμάτιό μας σκοτεινό, δροσερό και ήσυχο.

– Τι να μην κάνουμε:
 
* Δεν πίνουμε καφεΐνη το απόγευμα.
* Δεν κάνουμε οποιασδήποτε μορφής άσκηση τουλάχιστον τρεις ώρες προτού ξαπλώσουμε.
* Δεν πίνουμε οινόπνευμα το βράδυ.
* Δεν καπνίζουμε πριν από τον ύπνο και κατά τη διάρκεια της νύχτας.

 
Ο ύπνος σε αριθμούς:
* Κοιμόμαστε περίπου 8 ώρες την ημέρα. Αυτό σημαίνει 56 ώρες την εβδομάδα, 240 ώρες τον μήνα και 2.920 ώρες τον χρόνο.
* Πρακτικώς, κοιμόμαστε το ένα τρίτο της ζωής μας! Με άλλα λόγια, στη διάρκεια ενός έτους έχουμε κοιμηθεί 122 ημέρες. 'Η, αλλιώς, ένα άτομο ηλικίας 75 ετών έχει κοιμηθεί 25 χρόνια!
* Ο ύπνος δεν είναι ίδιος σε όλες τις ηλικίες: ένα νεογέννητο κοιμάται περί τις 16 ώρες την ημέρα[…]. Ενα άτομο ηλικίας 85 ετών κοιμάται περί τις έξι ώρες κάθε μέρα […].
* Και τα ζώα κοιμούνται (τουλάχιστον τα ανώτερα). Πρωταθλήτριες στον ύπνο είναι οι νυχτερίδες οι οποίες κοιμούνται περί τις 20 ώρες το 24ωρο. Αντίθετα, οι καμηλοπαρδάλεις κοιμούνται μόνο δύο ώρες την ημέρα.
* 50% ένα αξιοσημείωτο φαινόμενο παρατηρείται στα δελφίνια: τα ημισφαίρια των εγκεφάλων τους «κοιμούνται» εναλλάξ.
* Η συχνότητα της αϋπνίας (παροδικής ή χρόνιας) στον γενικό πληθυσμό είναι της τάξεως του 20%-30%.
 


 

Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ