Παστίτσιο το κλασικό!

0
 
Λοιπόν, το αγαπημένο σπιτικό παστίτσιο πολλούς πειραματισμούς δε σηκώνει!  Μας αρέσει να το απολαμβάνουμε όπως το μάθαμε τόσα χρόνια, με τη μπεσαμέλ κι όλα τα …καλούδια του.
Η κλασική – παραδοσιακή συνταγή για παστίτσιο λοιπόν – ιδανική για το Κυριακάτικο οικογενειακό τραπέζι κι όχι μόνο:
 
 
Υλικά.

Για τα μακαρόνια:

1.       1 πακ. Μακαρόνια ν. 2 για παστίτσιο,
2.       2 αυγά,
3.       350 γρ. κεφαλοτύρι τριμμένο,
4.       1 ποτηράκι κρασιού φρέσκο γάλα,
5.       1 κουτ. γλυκού αλάτι.
 
Για τον κιμά:
1.       1,5 κιλό κιμά μοσχαρίσιο,
2.       2 μέτρια κρεμμύδια ψιλοκομμένα,
3.       2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες,
4.       2 μεγάλες ώριμες ντομάτες ψιλοκομμένες,
5.       1 μικρή πράσινη πιπεριά ψιλοκομμένη,
6.       1 ποτηράκι κρασιού ελαιόλαδο,
7.       3-4 μπαχάρια,
8.       1 μικρό κομμάτι ξύλο κανέλλα,
9.       Αλάτι, πιπέρι.
 
Για τη μπεσαμέλ:
1.       1,5 λίτρο φρέσκο γάλα σε θερμοκρασία δωματίου,
2.       5 γεμάτες κουταλιές της σούπας αλεύρι για όλες τις χρήσεις,
3.       2 κουτ. σούπας βούτυρο νωπό,
4.       350 γρ. κεφαλοτύρι τριμμένο,
5.       1 αυγό,
6.       1 κουτ. γλυκού μοσχοκάρυδο τριμμένο,
7.       Λίγο αλάτι.
 
Επίσης, για το ταψί:
1.       2 κουτ. σούπας βούτυρο νωπό,
2.       Λίγη φρυγανιά τριμμένη.
 
 
Εκτέλεση.
 
Για τα μακαρόνια:
Βράζουμε τα μακαρόνια σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας σε αλατισμένο νερό. Σουρώνουμε καλά και ανακατεύουμε με τα αυγά, το τυρί και το γάλα. Αλείφουμε το ταψί με βούτυρο και πασπαλίζουμε με την τριμμένη φρυγανιά. Ρίχνουμε στο ταψί τα μισά μακαρόνια.
 
Για τον κιμά:
Ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο σε μια κατσαρόλα και τσιγαρίζουμε το κρεμμύδι, το σκόρδο, την πιπεριά και τον κιμά, μέχρι να αρχίσει να ασπρίσει και να αρχίσει να βράζει. Σβήνουμε με την ντομάτα, προσθέτουμε το μπαχάρι και την κανέλλα, αλατοπιπερώνουμε και αφήνουμε να βράσει σε χαμηλή φωτιά για 1 ώρα και να μείνει με λίγο ζουμάκι. Αφαιρούμε την κανέλλα και τα μπαχάρια, απλώνουμε τον κιμά ομοιόμορφα στο ταψί πάνω από τα μακαρόνια και τον καλύπτουμε με τα υπόλοιπα μακαρόνια.
 
Για τη μπεσαμέλ:
Ζεσταίνουμε το βούτυρο σε μια κατσαρόλα και σοτάρουμε το αλεύρι. Χύνουμε το γάλα, και βράζουμε σε χαμηλή, ανακατεύοντας διαρκώς για να μην πιάσει πάτο. Όταν σφίξει ελαφρά η κρέμα, προσθέτουμε το αυγό, το μοσχοκάρυδο, το τυρί και το αλάτι, αν χρειάζεται και ανακατεύουμε καλά. Αν σβολιάσει, χρησιμοποιούμε το ραβδομπλέντερ για να την ομογενοποιήσουμε. Την απλώνουμε στο ταψί, πάνω από τα μακαρόνια, χύνουμε από πάνω λίγο λιωμένο βούτυρο και πασπαλίζουμε με τριμμένη φρυγανιά.
Ψήνουμε στους 180ο C σε προθερμασμένο φούρνο για 30’, μέχρι να ροδίσει.
 
 
Επειδή όμως -και παρά τη δεδηλωμένη προσήλωσή μας στην κλασική, παραδοσιακή συνταγή-, υπάρχουν και οι fans της πιο υγιεινής διατροφής, ιδού μερικά tips για μία πιο υγιεινή έκδοση της παραπάνω συνταγής που όμως δεν υστερεί σε γεύση: 
 
i. χρησιμοποιούμε μόνο ελαιόλαδο (ναι, ακόμα και στη μπεσαμέλ),
ii. χρησιμοποιούμε μακαρόνια (πέννες ) ολικής άλεσης,
iii. χρησιμοποιούμε τυρί με λιγότερα λιπαρά της αρεσκείας μας,
iv. παραλείπουμε τα αυγά και,
v. σοτάρουμε τον κιμά μαζί με τα ζαρζαβατικά και το ελαιόλαδο, χωρίς να τσιγαρίσουμε.
 
Καλή όρεξη!
 
Άννα Φιλιζιώτου

 

Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ