Καθιστική ζωή: οι κίνδυνοι & πως να τους μειώσουμε

0
Το ξέρετε ότι περνάμε τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα καθιστοί; Πρώτιστα δε, λόγω του ότι οι περισσότερες δουλειές είναι πλέον άρρηκτα  συνδεδεμένες με τον υπολογιστή (άρα την καρέκλα…).  Το γεγονός αυτό σε συνάρτηση με την καθιστική ζωή που κάνουμε και στο σπίτι, δεν είναι ότι καλύτερο για την υγεία μας. 
Έτσι, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Leicester δημοσίευσαν στο περιοδικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Μελέτη του Διαβήτη "Diabetologia" σχετική μελέτη τα αποτελέσματα της οποία είναι όντως αποκαλυπτικά καθώς καταδεικνύουν ότι ο διαβήτης προτιμάει τους ανθρώπους που περνάνε αρκετές ώρες καθισμένοι στο γραφείο ή στο σπίτι.
 
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου μελέτησαν 2 ομάδες ανθρώπων: μια με μέσο όρο ηλικίας τα 33 χρόνια και μια άλλη με μέσο όρο τα 64. Η μελέτη έδειξε ότι τα άτομα υψηλού κινδύνου για ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2, ωφελούνται περισσότερο αν κάθονται λιγότερο και σηκώνονται όρθιοι πιο συχνά (π.χ. διακόπτοντας περιοδικά τη δουλειά τους στο γραφείο). Μάλιστα τα οφέλη είναι περισσότερα από το να ασκούνταν σωματικά για 150 λεπτά την εβδομάδα. Ο χρόνος που περνάμε καθιστοί επιδρά αρνητικά στα επίπεδα γλυκόζης (σακχάρου) και χοληστερόλης στο αίμα. Και αυτό δεν έχει να κάνει με την ηλικία. Επιδρά το ίδιο αρνητικά τόσο σε νέους όσο και σε μεγαλύτερους. Εξάλλου, κατά το παρελθόν κι άλλες έρευνες έχουν συσχετίσει την καθιστική ζωή με αυξημένο κίνδυνο για αγγειακές παθήσεις στην καρδιά και τον εγκέφαλο, καθώς επίσης με κάποιες μορφές καρκίνου όπως αναφέρει το iatropedia.
 
Ποια όμως είναι η λύση – δεδομένου ότι έτσι έχουν οι συνθήκες της ζωής μας σήμερα και δεν είναι εύκολο ν' αλλάξουν; Η λύση λοιπόν είναι κάποιες απλές αλλαγές στην καθημερινότητά μας  – όπως ενδεικτικά:
 
ένα σύντομο διάλλειμα (έστω και λίγων λεπτών) από την καθιστική εργασία μπροστά από τον υπολογιστή. Ας σηκωθούμε από το γραφείο κι ας κινηθούμε λίγο. Ας μιλήσουμε με τους συναδέλφους, ας φτιάξουμε ένα καφέ, ας περπατήσουμε στο διάδρομο. 
 
– Να εντάξουμε τη γυμναστική στη ζωή μας. Εάν δεν έχουμε χρόνο ή χρήματα για γυμναστήριο, ας αφιερώνουμε μία-δύο ώρες την εβδομάδα γαι λίγο τρέξιμο σε κάποιο κοντινό πάρκο.
 
– Να καθιερώσουμε ένα, έστω 15 λεπτο, περπάτημα καθημερινά – είτε το πρωί πριν πάμε γραφείο είτε το βράδυ προτού γυρίσουμε σπίτι (που είναι και το ευκολότερο).
 
– Να εκμεταλλευτούμε τα Σαββατοκύριακα για να "κινηθούμε' περισσότερο. Ας πάμε μια βόλτα με τα παιδιά μας στην εξοχή – ας αποφύγουμε να τα περάσουμε ξαπλωμένοι στον καναπέ μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης.
 
– Να ξεφύγουμε από την κλασική ελληνική νοοτροπία του ''πηγαίνω παντού με το αυτοκίνητο''. Για σχετικά κοντινές αποστάσεις ας επιλέξουμε το περπάτημα.
 
 
Εντάσσοντας τις παραπάνω (εφικτές νομίζουμε) αλλαγές στην καθημερινότητά μας (ή έστω κάποιες από αυτές) μπορούμε να περιορίσουμε κάπως τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την υγεία μας από την συνεχή  καθιστική ζωή τόσο στο γραφείο όσο και στο σπίτι.
 
 
 
 
Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ